Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Γράμμα από το Νότο


Όχι , δεν είμαστε όλοι Έλληνες. Αφήστε μας να λύσουμε τα θέματα μόνοι μας αυτή την φορά. Δεν έχει ανάγκη από γάζες το δέντρο που κόπηκε από την ρίζα. Αφήστε το να βρει τον τρόπο μόνο του να ξαναθεριέψει ή αν δεν έχει γερές ρίζες να εξαφανισθεί για να μην μετατραπεί σε κισσό. Είναι συγκινητικές οι πικετοφορίες και τα κείμενα συμπαράστασης σας μέσω διαδικτύου αλλά είναι πλέον πολύ αργά.

 Αργήσατε, Ευρωπαίοι, να κατανοήσετε τι μας φυλούσαν για το τέλος οι δικοί σας εξουσιαστές που έχουν τα τσιράκια τους στην Ελλάδα από την εποχή παλαιών Φιλελλήνων. Εθελοτυφλούσατε και τώρα τα γράμματά σας και οι δηλώσεις σας μοιάζουν με επικήδειο μπροστά σε μία ψαροκασέλα που μας έβαλαν για φέρετρο. Όχι δεν είμαστε όλοι Έλληνες, γιατί εμείς κάνουμε την απάνθρωπη πορεία  τώρα και γι’ αυτό αφήστε μας τουλάχιστον την ικανοποίηση να λέμε ότι ο δρόμος αυτός που παγώνει τα πόδια μας είναι αποκλειστικά δικός μας.

Δεν είμαστε όλοι Έλληνες, διότι ούτε εμείς εδώ κάτω στο Νότο των Βαλκανίων δεν είμαστε όλοι της ίδιας ράτσας. Χωριστήκαν τα τσανάκια μας από καιρό. Από την μια μεριά έχουμε τους υποτακτικούς των κομμάτων νέων και νεοεισαγώμενων και από την άλλη τους μοναχικούς που προσπαθούν να σώσουν από τον βομβαρδισμό τουλάχιστον την αξιοπρέπεια του να φέρεις το ασήκωτο όνομα Έλληνας.

 Για το λόγο αυτό όταν γράφετε επιστολές συμπαράστασης να βάζετε υποσημειώσεις σε ποιους τις στέλνετε γιατί σε αυτόν τον καφενέ στριμώχθηκαν αγρίως τα παλικάρια από τις αδελφές.  Αν το κάνετε για να προλάβετε το τσουνάμι που έρχεται προς τη μεριά σας τότε οι δηλώσεις συμπαράστασης φανερώνουν δειλία να αντιμετωπίσετε τα δικά σας ψηφισμένα εξουσιαστικά γουρούνια. Δηλώνετε φόβο για την πάρτη σας και όχι αλληλεγγύη για μας.

Το μόνο που μπορείτε να κάνετε μέσα από το φιλεύσπλαχνο  φιλελληνικό σας πνεύμα είναι να προστατέψετε από τα νύχια των δήθεν πολιτισμένων συμπολιτών σας τους Έλληνες που μεταναστεύουν για να επιβιώσουν στον δικό σας τόπο. Να γίνετε σύμμαχοι τους στο δικό σας έδαφος και όχι στο δικό μας γιατί αυτές οι συμμαχίες εισαγωγής μάς έχουν ακρωτηριάσει 200 χρόνια τώρα. Να μην αφήνετε κανέναν να τους πει: «Έλληνα, μού χρωστάς».

 Να υπερασπιστείτε τουλάχιστον αυτόν που μπορείτε και αφήστε εμάς ήσυχους αυτόν τον σκληρό χειμώνα που θα κάνει χρόνια να τελειώσει. Αφήστε μας ήσυχους διότι πρέπει να μάθουμε από την αρχή. Να καθαρίσουμε το τοπίο, να φτιάξουμε καινούργια θεμέλια, να ξεθάψουμε την σφαγιασμένη  μας ηθική. Να ξαναγίνουμε Έλληνες, όχι για να μας θεωρείτε φίλους σας, αλλά για να ξαναγίνουμε η έμπνευσή σας.

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Οι τεμπέληδες και άχρηστοι Ελληνες.........




Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΑΛΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΞΕΝΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ. ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι
Σας απευθύνω την επιστολή αυτή ως ένας από τους πολλούς Έλληνες που όλος ο κόσμος αποκαλεί «τεμπέληδες» και «άχρηστους». Ίσως να μην είναι ξεκάθαρη η εικόνα που έχετε για την Ελλάδα και για αυτό θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω και μια άλλη διάσταση αυτής.
Την δεκαετία 2000-2010 πραγματικά η Ελλάδα ξόδευε πολύ περισσότερα χρήματα από αυτά που έβγαζε. Δυστυχώς αυτήν την σπατάλη την εκμεταλλεύτηκαν μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις από όλες τις χώρες για να κερδίσουν εύκολο χρήμα από τους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες. Πολλές από αυτές τις πολυεθνικές επιχειρήσεις 
εκμεταλλεύτηκαν την άθλια λειτουργία του κράτους και παρανόμησαν επί σειρά ετών κερδίζοντας, παράνομα, πολλά εκατομμύρια ευρω από αυτά που μας κατηγορείται ότι 
σπαταλήσαμε.
Τα κέρδισαν πουλώντας τα προϊόντα τους σε υπερβολικά υψηλές τιμές, εκμεταλλευόμενες παράνομα την δεσπόζουσα θέση τους στην αγορά ή την δυνατότητα να επιβάλλουν 
παράνομους όρους στις συμφωνίες τους με τους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες. Τα κέρδισαν γιατί πολλοί έλληνες πολιτικοί από αυτούς που κυβερνούσαν ήθελα να έχουν καλές σχέσεις μαζί τους και φρόντισαν ώστε η τιμωρία τους να είναι αστεία.
Όλες αυτές οι πολυεθνικές εταιρείες διέλυσαν τους Έλληνες ανταγωνιστές τους χρησιμοποιώντας παράνομες μεθόδους αλλά και την κάλυψη των ελληνικών κυβερνήσεων. Έτσι η ανταγωνιστικότητα μας έπεσε στο μηδέν.
Όλες αυτές οι πολυεθνικές εταιρείες, με τα παράνομα υπερκέρδη από τους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες. Έδωσαν πολλά μεροκάματα σε ανθρώπους στις χώρες τους.
Θα σας δώσω ορισμένα παραδείγματα ώστε να γίνω πιο κατανοητός.

ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ PEARSON (FINANCIAL TIMES)
Ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος του κόσμου, ο αγγλικός εκδοτικός οίκος PEARSON συνελήφθη από τις ελληνικές αρχές για παρανομίες στο δίκαιο του ανταγωνισμού τα έτη 
2002 έως 2007. Οι παρανομίες του συνεχίστηκαν έως το 2009. Για τις παρανομίες τιμωρήθηκε από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού με πρόστιμο 1.500.000€ (έχει προσφύγει στο Εφετείο για το πρόστιμο αυτό).
Τα στελέχη του Paul Anderson, John Knight, Kenneth Bristow, John Fallon και Mark Short  διώκονται από την Ελληνική δικαιοσύνη γιατί με ευθύνη τους ο εκδοτικός οίκος πουλούσε τα προϊόντα του σε πολύ υψηλές τιμές στην Ελλάδα (βεβαίως όλοι είναι αθώοι έως να αποδειχθούν ένοχοι).
Το ίδιο χρονικό διάστημα (2002-2009) οι πωλήσεις και τα κέρδη της PEARSON από τους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες ήταν υπερπολλαπλάσια.
Η εταιρεία αυτή βέβαια είχε τα ίδια παράνομα συμβόλαια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και μόνο κατόπιν της τιμωρίας της από τους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες αναγκάστηκε να τα αλλάξει και να προσαρμοστεί στο ευρωπαϊκό δίκαιο του ανταγωνισμού (η διαπίστωση αυτή έγινε κατόπιν της έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού «Case 39771 Floras Bookshops vs OUP-Burlington-Pearson» ύστερα από καταγγελία ενός «τεμπέλη» και «άχρηστου» Έλληνα).
NESTLE
Η μεγάλη πολυεθνική εταιρεία συνελήφθη από τις ελληνικές αρχές για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης τα έτη 2002-2006 και τιμωρήθηκε με πρόστιμο 30.000.000€. Το ίδιο 
διάστημα είχε κέρδη στην ελληνική αγορά 460.000.000€
Επίσης τιμωρήθηκε με πρόστιμο 4.100.000€ για συμμετοχή σε παράνομες πρακτικές καρτέλ.
COCA COLA HELLAS
Ένας από τους μεγαλύτερους εμφιαλωτές της Coca Cola παγκοσμίως τιμωρήθηκε με πρόστιμο εκατομμυρίων 11.000.000€ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης τα έτη 1991-2006. 
Τα κέρδη της εταιρείας τα ίδια χρόνια ήταν περίπου 2.000.000.000 ευρω (δυο δισεκατομμύρια)
DIA HELLAS
Η θυγατρική της πολυεθνικής τιμωρήθηκε με πρόστιμο 5.192.000€ για επιβολή παράνομων όρων στην ελληνική αγορά 
BRITISH PETROLEUM (BP) and ROYAL DUTCH SHELL
Οι θυγατρικές των παγκοσμίων κολοσσών τιμωρήθηκαν με πρόστιμα 50.000.000€ για παράνομες πρακτικές τα έτη για καρτέλ. Οι πωλήσεις τους το αντίστοιχο διάστημα ήταν 
περίπου 3.000.000.000€
UNILEVER
Η πολυεθνική τιμωρήθηκε με πρόστιμο 6.946.588€ για παρανομίες τα έτη 2001+2002. Το ίδιο διάστημα οι πωλήσεις της στην Ελλάδα ήταν 520.000.000€
CAREFURR
Η θυγατρική της πολυεθνικής στην Ελλάδα τιμωρήθηκε με πρόστιμο 12.512.000€ για παρανομίες τα έτη 2003-2008 ενώ το ίδιο διάστημα έκανε πωλήσεις στους «τεμπέληδες» 
και «άχρηστους» Έλληνες συνολικού ύψους 8.694.000.000€
SIEMENS
Η πολυεθνική γερμανική εταιρεία δωροδοκούσε επί σειρά ετών τους Έλληνες πολιτικούς και εξασφάλιζε έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρω χρεώνοντας υπερβολικά τους 
«τεμπέληδες» και «άχρηστους» Έλληνες που τώρα καλούνται να ξεπληρώσουν τα χρήματα αυτά.
HEINEKEN
Η θυγατρική της πολυεθνικής στην Ελλάδα (Athenian Brewery) κατηγορείται για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Την τελευταία δεκαετία έχει πωλήσεις στους «τεμπέληδες» και «άχρηστους» σχεδόν 4.500.000.000€ και κέρδη σχεδόν 1.000.000.000€
Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, εκ μέρους όλων των «τεμπέληδων» και «άχρηστων» Ελλήνων, να δείξετε λίγο συμπάθεια διότι όλα αυτά τα χρόνια της σπατάλης πολλές πολυεθνικές εταιρείες από όλες τις χώρες του κόσμου μας εκμεταλλεύτηκαν και «άρπαξαν» τα χρήματα που δυστυχώς ξοδεύαμε αλόγιστα για να δώσουν κέρδη και δουλειές στους πολίτες των δικών τους χωρών.
Με εκτίμηση
Φλωράς Γιώργος
Ένας «τεμπέλης» και «άχρηστος» ΕΛΛΗΝΑΣ
Αθήνα Ελλάδα

Ladies and gentlemen
I address this letter to you as one of the many Greeks whom everyone calls "lazy" and "useless." It is possible that you may not have a clear idea about Greece and I would like to 
show you one more aspect of the situation here.
Between 2000-2010, Greece, indeed spent more that we produced. Sadly, large multinational corporations took advantage of that to make an easy profit from the “lazy” and “useless” population. Many of those companies took advantage of the miserable situation of the Greek state and broke the law for many years running, pocketing many of the millions of euro we are accused of wasting.
They earned that money by selling their products at extremely high prices, taking advantage of their dominant position in the Greek market or the chance to impose illegal terms in 
their agreements with the “lazy” and “useless” Greeks. They made those profits because some corrupt Greek politicians made sure they got away with it with minimal fines.
Those multinational companies annihilated their Greek competitors using illegal methods under the protection of the Greek governments over the years. So our competitiveness 
touched ground zero.
All those corporations used the illegally attained profits they made from the “lazy” and “useless” Greeks to provide salaries to people back home.
Here are some examples proving this:

PEARSON (FINANCIAL TIMES)
The largest publishing house in the world, the UK publisher PEARSON was accused and convicted for breaking the Competition Laws in Greece from 2002 to 2007. Their policy 
continued through to 2009. For their illegal practices they were fined only with 1.500.000€ (Supreme Court appeal pending).
PEARSON executives, Paul Anderson, John Knight, Kenneth Bristow, John Fallon and Mark Short are currently under prosecution by the Greek authorities as responsible for PEARSON selling their ELT books at very high prices in Greece (of course everyone is innocent until proven guilty).
For the same time (2002-2009) the sales and profits of PEARSON from the “lazy” and “useless” Greeks were soaring.
The particular publisher, of course, had the same time the same illegal contracts in other European countries as well and only after they were caught by the “lazy” and “useless” 
Greeks did they change them and conformed with the European Competition Laws (all this came to light after the European Competition Committee investigation «Case 39771 
Floras Bookshops vs Pearson and others» following the complaint of“lazy” and “useless” Greek).
NESTLE
The large multinational corporation was charged with dominant position abuse between 2002 - 2006 and was fined 30.000.000€. For the same period, NESTLE’s profits in the Greek market were ~460.000.000€. NESTLEwas also fined 4.100.000€ for participation in unlawful cartels.
COCA COLA HELLAS
One of the largest bottlers of Coca Cola worldwide was fined 11.000.000€ for Dominant position abuse between 1991-2006. The profits of the company for the same period was 
about 2 billion euro.
DIA HELLAS
The local subsidiary of DIA was fined with 5.192.000€ for imposing unlawful conditions on the Greek market.
BRITISH PETROLEUM (BP) and ROYAL DUTCH SHELL
The subsidiaries of the multibillion giants were fined with 50.000.000€ for participation in unlawful cartels during 2003. Their sales to the “lazy” and “useless” Greeks in the respective years were 3 billion euro.
UNILEVER
UNILEVER was fined 6.946.588€ for illegal practices in 2001-2, their sales for those two years to the “lazy” and “useless” Greeks were 520.000.000€
CARREFOUR
The local Carrefour subsidiary in Greece was fined 12.512.000€ for illegal practices for the years 2003-2008 while during the same period their sales to the  “lazy” and “useless” Greeks totalled 8.694.000.000€
SIEMENS
For many years, the German giant was bribing corrupt Greek politicians thus ensuring multi billion euro projects overcharging the “lazy” and “useless” Greeks who now have to pay that money back.
HEINEKEN
The Greek subsidiary of Heineken (Athenian Brewery) is accused of Dominant position abuse. In the last decade their sales to the “lazy” and “useless” Greeks were about 
4.500.000.000€ and the profits about 1.000.000.000€
On behalf of all the "lazy" and "useless" Greeks, I would like to ask you to show you a little sympathy because throughout these years, the illegal profits from the feast of the 
multinational vultures in the country have provided income and jobs for many employees in their respective countries.
kind regards
GEORGE FLORAS
A “lazy” and “useless” Greek
ATHENS GREECE

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

TO LIFESTYLE ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ



ΟΤΑΝ Η ΑΦΘΟΝΙΑ ΦΘΟΝΕΙ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ

Αυτή η κρίση που επιμελώς ατημέλητα μετέτρεψε την Ελλάδα σε σκηνή αρχαίου θεάτρου είχε και τα θετικά της: Ξεγύμνωσε το φιλοθεάμον κοινό της Νέας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και διαχώρισε τους βαρβάρους από τους ανθρώπους, αυτούς του λίγους που εκλαμβάνουν τα τεκταινόμενα ως τραγωδία εν αντιθέσει με τους πολλούς που στα θέατρα συχνάζουν για να βλέπουν θηριομαχίες, μονομάχους και τελετουργικές μαζικές εκτελέσεις.

Ελληνορωμαϊκό θέατρο σου λέει ο άλλος αλλά –συγχωρέστε με αν κάνω λάθος- δεν νομίζω πως τα θεάματα στα θέατρα των Ελλήνων είχαν καμία σχέση με τα Ρωμαϊκά. Είτε στα θεωρεία των επισήμων κάθεται ο Αυτοκράτορας είτε ο πάπας της Ρώμης.

Σκέπτομαι τι είναι αυτό που μας μετέτρεψε σαν λαό ως μέρος του πολυθεάματος. Δεν εννοώ τους οικονομικούς και πολιτικούς λόγους. Εννοώ τι είναι αυτό που κάνει τον μέσο Γερμανό, Αυστριακό ή Ολλανδό να πληρώνει για να δει ανθρωποθυσίες στο βωμό της θεάς Ανάπτυξης, να βγάλει όλο του το φθόνο μετατρέποντας έναν λαό σε αποδιοπομπαίο τράγο -κατά την οικεία τους πρακτική. Στον άνισο αγώνα μεταξύ θηρίων και χριστιανών να παίρνει το μέρος των λεόντων.

Και αντί να τους μισούμε εμείς που κάποτε μας έκαψαν τα χωριά και τα σπίτια, που μας εξόντωσαν από την πείνα, που μας εκτέλεσαν σε πλατείες και σε σχολεία, που μας διέλυσαν την οικονομία και μας υποθήκευσαν το μέλλον, μας μισούν αυτοί. Δεν εκτίμησαν ούτε καν το κερασάκι γλυκό που τους πρόσφεραν με χαμόγελο οι  χαροκαμένες μάνες στα καφενεία των χωριών μας όταν ξαναγύρισαν σαν τουρίστες.


Τι θέλουν από μας;

Δεν τους αρκεί το μεταπολεμικό Γερμανικό θαύμα που επιτεύχθηκε χάρις στην αυστηρή πειθαρχία που επέδειξαν προς το κράτος τους ως πολίτες, ίδια με αυτήν που είχαν επιδείξει και ως ένστολοι; Δεν μας συγχωρούν την έμφυτη απειθαρχία μας προς την εξουσία είτε αυτή μας υπαγορεύει να πληρώνουμε φόρους για να αγοράσουμε τα καινούργια F16 είτε να φωνάζουμε ομοθυμαδόν Heil Hitler;

Μήπως μας ζηλεύουν;

  

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Καθαρή Δευτέρα σήμερα – χθες αποκριά. Η τηλεόραση θα δείχνει ενσταντανέ από διάφορα λαϊκά ξεφαντώματα. Περιπλανώμενοι δήμαρχοι τρέχουν σαν τις άδικες κατάρες πάνω-κάτω στα χωράφια με τα τακούνια και τις κάμερες να τους κυνηγούν σαν τις ερινύες, και για να εκδικηθούν όσους δεν τους ψήφισαν κάνουν και δηλώσεις: Θέλω να  ευχαριστήσω το μπαμπά μου, τη μαμά μου, τη νονά μου και την καθηγήτρια μπαλέτου μου που με στήριξαν να βγω στη πολιτικη..

Τηλεόραση δεν θα δω. Δεν είναι μόνο ο κίνδυνος να πετύχεις το Πάγκακο ή τον Γιωργάκη να χορεύει ζεϊμπέκικο «κοντά στα στρατευμένα παιδιά μας» την ώρα του οικογενειακού τραπεζιού. Απλά δεν θα το αντέξω να ακούσω και αυτό το τριήμερο για το «Κλεινόν Άστυ» από το στόμα του κάθε εγκλωβισμένου στα διόδια δημοσιογράφου.

Αλλά ούτε και σε δημόσιες λαϊκές μαζώξεις θα σπεύσω. Μπορεί να είμαι λαϊκός τύπος αλλά δεν είναι ανάγκη να φαίνομαι κιόλας. Ούτε το καρναβάλι μου αρέσει. Δεν ταιριάζει στην αισθητική μου. Κάποτε μασκαρευόμασταν  με τις παρέες και καθημερινές για να κάνουμε πλάκες. Και τώρα ακόμα αν χρειαστεί. Αλλά είναι μια προσωπική επιλογή.

ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ

 Γιατί είναι και όλοι αυτοί οι αθεολόγητοι δεσποτάδες που τα βάζουν με τα καρναβάλια και τις απόκριες ότι δήθεν αλλοτριώνουν το «χριστεπώνυμο πλήρωμα» επειδή το διαφθείρουν βάζοντας του στο στόμα κακιές λέξεις όταν χορεύουν το «πως το τρίβουν το πιπέρι.». Ή ότι το να ντυθεί το παιδί σου καμπόης συνδέεται με την λατρεία της Εκάτης. Και ενώ ο λαός δεν συνδέει τις απόκριες με τον παγανισμό, του το θυμίζουν οι δεσποτάδες: Είστε παγανιστές, αλλά δεν το ξέρατε!

Άλλα λέει ο Απόστολος στην Α’ προς Κορινθίους Επιστολή, 8ο κεφάλαιο:
Σχετικά, λοιπόν, με το κρέας των ζώων που θυσιάζονται στα είδωλα, εμείς το ξέρουμε πως για μας δεν υπάρχει κανένα είδωλο στον κόσμο και ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος θεός παρά μόνο ένας.

Όμως τη θέση μας μπροστά στο Θεό δεν την καθορίζει κάποιο φαγητό, γιατί ούτε με το να φάμε κερδίζουμε πνευματικά τίποτε ούτε με το να μη φάμε χάνουμε τίποτε. Προσέχετε μόνο, μήπως το νόμιμο αυτό δικαίωμά σας γίνει εμπόδιο σ’ εκείνους που είναι αδύνατοι στην πίστη.

Δηλαδή, με απλά λόγια, δεν υπάρχουν παγανιστικές τροφές. Υπάρχουν μόνο παγανιστικές συνειδήσεις και πρόσωπα αδύνατα στην πίστη που τα συγχέουν. Ποιοι δηλαδή είναι οι αδύνατοι στην πίστη στην προκειμένη περίπτωση; Το ιερατείο;

 Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Που θέλω να καταλήξω με όλα αυτά, τα φαινομενικά ασύνδετα πράγματα.
Κι όμως συνδέονται αλλά το άφησα για το… δραματικό φινάλε -όπως γίνεται και στα θρίλερ.
Ο Έλληνας αιώνες τώρα έχει κατανοήσει πως το νόημα της ζωής βρίσκεται σε απλά πράγματα –πριν αλλοτριωθεί από την νέα Φράγκικη εισβολή του 81. Δεν είμαστε στην ίδια τη συχνότητα με κανένα Γερμανό ή Γερμανόψυχο. Τα όνειρα τους στηρίζονται σε αριθμούς και δείκτες.

Ο Έλληνας είναι αυτός που μετέτρεψε ακόμα και την νηστεία της Καθαρής Δευτέρας σε γιορτή και πανηγύρι, και τη στέρηση σε χαρά. Είναι αυτός μετέτρεψε την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση σε κατ’ εξοχήν εθνικό και πολιτισμικό δρώμενο.

Δεν μπορεί να κατανοήσει η γκλάβα του Γερμανόψυχου το πως μπορεί ο άλλος να γιορτάζει την στέρηση και την αποχή. Πως είναι δυνατόν να ταΐζει τσάμπα τόσο κόσμο κάθε χρόνο στην Παναγία τη Σκοπιανή στη Σέριφο και να μην ζητα ανταλλάγματα.

Ακουει τους Πορτογάλους να κάνουν κέφι με τα καταθλιπτικά fado κι απορεί. Βλέπει τους φτωχοδιάβολους της Νάπολης να ξορκίζουν τη μιζέρια από τα στενά σοκάκια του φτωχομαχαλά γύρω από μια πάστα με μελιτζάνα και σκόρδο και τα γέλια τους του τρυπούν το νευρικό σύστημα. Ή πάλι δεν αντιλαμβάνονται ότι η Ελληνικη κουλτούρα του μεζέ είναι το γκουρμέ του φτωχού που στο μικρό πιατάκι ξεγελά το μάτι.. Βλέπει ο Γερμανός τους άλλους, τους άνεργους στον καφενέ στη Μυτιλήνη να τρώνε ρεφενέ ή βερεσέ δυο σαρδέλες, μια λιαστή τομάτα και ένα αυγό βραστό στα τρία πίνοντας ουζάκι κι αγναντεύοντας την θάλασσα και σκυλιάζουν:

Κηφήνες! Οι Έλληνες είναι κηφήνες!

Ας το συνειδητοποιήσουμε λοιπόν κι εμείς ετούτο το εθνικό μας προνόμιο και ας αφήσουμε τους Φράγκους να ασφυκτιούν στη σπηλιά με τα χρυσά φλουριά σα σκελετοί ανάμεσα στα σεντούκια. Το «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» δεν  είναι τίποτα παραπάνω από το lifestyle της φτώχειας που δημιουργεί αντισώματα στο φόβο του θανάτου. Δεν σχετίζεται με το ευρώ ή τη δραχμή, ούτε καν με την ανταλλακτική οικονομία.

Καλή Σαρακοστή λοιπόν. 

Όσο μεγάλη και να ‘ναι. Ο ορίζοντάς μας  είναι η Ανάσταση, και η νηστεία μάς είναι οικεία. Αλλοίμονο σ’ εκείνους που την δική τους συναισθηματική αναπηρία την φορτώνουν επί όσων αρνούνται να φορέσουν οικειοθελώς την στολή του Ρωμαίου λεγεωνάριου. Η ελευθερία μας τους θυμίζει την δική τους σκλαβιά.




_________________

Μες στα στενά τα παιδιά τραγουδούν 
στο μπαλκόνι να βγω. 
Φεγγάρια ρίχνουν, χρυσάφι στο δρόμο 
να βγω να πνιγώ. 
Όμως μου φτάνει, μου φτάνει, μου φτάνει 
που έχω εγώ 
λίγο κρασί, λίγο θάλασσα 
και τ' αγόρι μου. 

Πόρτα έχω στο φως 
κι' ο καημός αδερφός, 
και μου δίνει ο Θεός 
λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ' αγόρι μου. 

Ο κόσμος τρέχει, ζητώντας αγάπες, 
τιμές και λεφτά. 
Και το μπουζούκι τη νύχτα το κλάμα του 
δε σταματά.
 Όμως εμένα, εμένα, εμένα 
μου είναι αρκετά 
λίγο κρασί, λίγο θάλασσα 
και τ' αγόρι μου.

Πυθαγόρας Παπασταματίου - Γιώργος Κατσαρός

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Στη Βουλή, δέκα χρόνια πριν από την πτώχευση του 1893!


Ο Ανδρέας Ρηγόπουλος, ο συνομιλητής του Βίκτωρος Ουγώ, του Ματσίνι και του 
Γκαριμπάλντι, λέει στη Βουλή,  δέκα χρόνια πριν από την πτώχευση του 1893:









Κλαίω εφ’ υμάς και επί τα τέκνα σας, ω στρατιωτικοί, οίτινες θα σύρετε τα ξίφη σας όχι πλέον υπέρ του Ελληνισμού, διότι αυτός δεν θα υπάρχει αλλ’ υπέρ των συμφερόντων των ξένων· 


κλαίω εφ’ υμάς και επί τα τέκνα σας, ω ναυτικοί, διότι θα χρησιμοποιήσητε την θαλασσινήν υμών ικανότητα υπέρ των ξένων ισχυρών, και θ’αποτελήτε τα πληρώματα των πλοίων των ως εις τον καιρόν των Βενετών·


κλαίω επί σε, ω Ελληνικέ λαέ, διότι θα έλθη ημέρα καθ’ ην αι νέαι γενεαί δεν θα έχουν κανένα  ιδανικόν, διότι ο Ελληνισμός εξέλιπε και καμμία έμπνευσις δεν θα υπάρχη ούτε εις την φιλολογίαν ούτε εις την πολιτικήν


 κλαίω εφ’ υμάς ω γεωργοί, ω βιομήχανοι, ω έμποροι, διότι θα σας επιβάλλουν βαρείς δασμούς εις τα προϊόντα σας, διότι θα σας στέλλουν τα ιδικά των μηχανήματα και θα σας τα πωλούν ακριβά, διότι θα γίνετε μεσίται και όχι έμποροι, έως ου καταντήσει ο ελληνικός λαός είλως εργαζόμενος υπέρ των ξένων».

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

δύο Ελλάδες



Είναι σαν να υπάρχουν δύο Ελλάδες που ζουν παράλληλα, που δε σκέφτονται το ίδιο, δεν πράττουν τα ίδια, δεν κυριαρχούνται από τον ίδιο νου και την ίδια βούληση. Είναι σαν δύο ψυχές σε ένα ταλαίπωρο σώμα, που δε γνωρίζει σε ποιαν ακριβώς πρέπει να ανήκει. Η γεωγραφική μας Ελλάδα, ως χώρος, κατοικείται από δύο Ελλάδες-ψυχές, που η μια υποβλέπει την άλλη, συγκάτοικοι στην ίδια τρέλα, που κανένα χάπι δεν μπορεί να θεραπεύσει. Αυτές οι δύο Ελλάδες για χρόνια αντιμάχονται μεταξύ τους. Η μια θέλει να φύγει «μπροστά», η άλλη την τραβάει «πίσω». Η μια θέλει να πάει δεξιά, η άλλη φωνάζει πάμε αριστερά. Η μια γνωρίζει μόνο το γκάζι, η άλλη πατάει το φρένο. Το Σύνταγμα δε σκέφτεται με όρους ψυχιατρικούς, ώστε να δώσει λύση στη σχιζοφρένεια. Όταν το Σύνταγμα συντάχθηκε, ο ασθενής δεν είχε εκδηλώσει την νόσο, ουδείς μπορούσε να προβλέψει πως πέρα από την προάσπιση της ελευθερίας της γνώμης, θα είχε να αντιμετωπίσει και την κατάχρηση της. Ουδείς μπορούσε να φανταστεί, ότι το Σύνταγμα θα έπαυε κάποτε να είναι ο ηγεμονικός νους που διέπει την εύρυθμη λειτουργία μιας εθνικής ενότητας, ενός λαού, μιας Ελλάδας.
Πολύ πριν χωριστεί η Ελλάδα σε γεωγραφικές περιφέρειες μέσω του Καλλικράτη, με σκοπούς και προθέσεις που ακόμη δεν έχουν γίνει κατανοητές, η εθνική ενότητα σε επίπεδο ιδεολογικό και πνευματικό εμφανίζεται διχασμένη. Η διάσπαση αυτής της συνοχής, παρόλο που αναφέρεται στη σφαίρα των ιδεών, ενσωματώνει παραδόξως στην έκφραση της και γεωγραφικά κριτήρια. Οι δύο Ελλάδες, περί ων ο λόγος, είναι δύο «χώρες» με διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων και με άλλες απόψεις περί της ενδεδειγμένης πορείας της χώρας.
Για την ακρίβεια, πρόκειται για μια μεγάλη Ελλάδα, που στο εσωτερικό της έχει αναπτυχθεί μια μικρότερη Ελλάδα, η οποία, παρά το μικρό της μέγεθος έχει αναλάβει την τύχη όλης της χώρας και την δεσμεύει με τις αποφάσεις της. Όμως, αυτή ακριβώς η μικρότερη Ελλάδα, είναι το δεύτερο πρόσωπο του σχιζοφρενούς ασθενή, που επισκιάζει το υγιές πρόσωπο και το έχει αντικαταστήσει. Αυτή είναι η κυρίως υπεύθυνη για την προβληματική συμπεριφορά που εμφανίζει προς τα έξω η χώρα. Αυτή είναι η αθηνοκεντρική Ελλάδα και οι πολιτικοί ένοικοι ενός πανθομολογουμένου αποτυχημένου συστήματος.

Όσοι έχουν ταξιδέψει εκτός Αθηνών, στην ελληνική ύπαιθρο, είναι αδύνατον να μην έχουν παρατηρήσει την έντονη διαφορά, όχι μόνο των τοπίων, αλλά κυρίως των ανθρώπων, σε σχέση με την αθηναϊκή νοοτροπία και χαοτική συμπεριφορά. Μόνιμη επωδός στα αυτιά μου, κάθε φορά που επισκέπτομαι το χωριό, είναι η φράση των φίλων: «χαλάρωσε, εδώ δεν είναι Αθήνα, εδώ έχουμε άλλο ρυθμό». Και κάθε φορά, που προσπαθώ απεγνωσμένα να χωρέσω σε ένα σαββατοκύριακο τις προσδοκίες πολλών μηνών, αισθάνομαι σαν να βιάζω με το άγχος την ειρήνη και την ηρεμία που μου προσφέρει ο τόπος, Όλα αυτά, δηλαδή, για τα οποία διψώντας, αποφάσισα να υποβληθώ στον κόπο του ταξιδιού.
Είναι αδύνατον, λοιπόν, να μη διακρίνει κανείς, αυτή την άλλη, τη μεγάλη Ελλάδα, που κουρνιάζει με τα λευκά φτερά της στις βουνοκορφές της Πίνδου, της Οίτης και των αρκαδικών βουνών. Είναι απίθανο να μη τη συναντήσει στο οροπέδιο του Ομαλού και στις πλαγιές του Ψηλορείτη. Θα είναι απίστευτο να μη την δει στις γαλάζιες εσχατιές των νησιών μας, στις χρυσές αμμουδιές τους, στα λευκά χωριουδάκια τους, στους στίχους του Ελύτη. Ακόμη και αν πάει κάποιος στην κοσμοπολίτικη Μύκονο, πίσω από τα αστραφτερά φλας των άγνωστων διασημοτήτων, πίσω από το real estate και τις ξενόγλωσσες πινακίδες, 500 μόλις μέτρα έξω από το Paradise, μια άλλη Ελλάδα κοιμάται και ξυπνάει, ακολουθώντας τη διαχρονική της ρότα, ανάμεσα στην Δήλο και στην Ρήνεια.
Προσπαθώ, αλλά δεν βλέπω, ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στη γριούλα ενός χωριού των Γρεβενών και στην πολιτικό που προανέφερα. Μοιάζουν σαν να προέρχονται από άλλες Ελλάδες. Και ας έχουν την ίδια ηλικία. Η τιμιότητα φωτίζει τον άνθρωπο, τον στολίζει ατίμητα και ας είναι ταπεινός. Σκύβω και φιλώ τα ροζιασμένα χέρια της που μεγάλωσαν τόσα παιδιά, που ζύμωσαν αμέτρητες σκάφες του επιούσιου άρτου. Κλίνω με σεβασμό την κεφαλή στον ψαρά που θαλασσοπνίγεται με την εικονίτσα του Αγίου Νικολάου στη βάρκα, και στον αγρότη που φιλάει τον σπόρο και τον αποθέτει στη μήτρα της γης, και στον βοσκό που σαλαγάει το κοπάδι του και αφιερώνει πανάρχαιες μελωδίες στον Πάνα.

Όλοι αυτοί, που ανήκουν στην άλλη Ελλάδα, την αυθεντική, είναι όλοι πατέρες και μητέρες μου, είναι αδέλφια μου και παιδιά μου, είναι η πατρίδα μου και ο λαός μου. Όλοι αυτοί και να ήθελαν να ξεχάσουν δε μπορούν. Και να ήθελαν να απαρνηθούν και να προδώσουν, δεν γίνεται. Η ελληνίδα γη δεν τους αφήνει. Είναι γλυκιά και είναι λιτή, ο αέρας της ευωδιάζει και τα κύμματα της ψέλνουν αιώνια ύμνους ορθρινούς και ωδές στις Νηρηίδες. Αυτή η γη σε κρατάει για πάντα. Οι ψίθυροι της αλήθειας της ακούγονται μέσα από το θρόισμα των πλατανιών, στο κελάρυσμα της νερομάνας, στα ερείπια των κάστρων που σφυρίζει ο άνεμος τις μικρές και μεγάλες τους ιστορίες. Είναι ο Επιτάφιος και η Ανάσταση. Είναι μια στοιχειωμένη Ελλάδα από φως και αλήθεια, που περιβάλλει το κρατίδιο των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και των μεγάλων πόλεων. Αυτό είναι το σχιζοφρενικό πρόσωπο της άλλης Ελλάδας, της υδροκέφαλης, της συμπιεσμένης, της αλλοτριωμένης, της συνωστισμένης με το μισό του ελληνικού πληθυσμού της. Που δεν γνωρίζει πια, ούτε ποια είναι, ούτε και που πορεύεται. Είναι ένα έκτρωμα, όπως είναι πάντα το προερχόμενο από μια αφύσικη σύλληψη. Μια μετάλλαξη, ένα αποκύημα αποτυχημένου ζευγαρώματος που έγινε πριν από 50 χρόνια. Της αστυφιλίας και του «εκσυγχρονισμού».

Όλα όσα αποτελούν τις αξίες και τα ιδανικά μας, βρίσκονται ακόμη ζωντανά στην Ελλάδα της υπαίθρου. Όποιος έχει ταξιδέψει στην ελληνική ύπαιθρο, έχει μυρίσει λιβάνι και βασιλικό και γεράνι. Έχει δει, Κυριακή πρωί, τις μικρές πέτρινες εκκλησιές γεμάτες με κόσμο. Έχει ακούσει δέκα καλημέρες και έχει πει άλλες τόσες σε ανθρώπους άγνωστους που συναντά στον δρόμο. Η ελπίδα βρίσκεται σε αυτή την Ελλάδα, που ανασαίνει έξω από τους τίτλους της πρώτης σελίδας. Βρίσκεται στα σηκωμένα μανίκια των ανθρώπων της που παράγουν ζωή και όχι υπηρεσίες.
Όλα, όσα αντίθετα συντελούν στην καταστροφή των πρώτων, βρίσκονται εκτεθειμένα στο γιουσουρούμ της Ελλάδας του κέντρου της Αθήνας. Δύο Ελλάδες διεκδικούν την χώρα σε μια γεωγραφία της σχιζοφρένειας. Η μια είναι η παλιά νοικοκυρά και η άλλη είναι η όψιμη μουσαφίρισσα, που μπήκε από την πίσω πόρτα και θέλει τώρα να κάνει κουμάντο.

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Προς όλους όσους αισθάνονται προδομένοι από την Οικονομία


Μας λένε πως το πρόβλημά μας είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές δουλειές. Το μήνυμα αυτό είναι παντού. Τα μέσα ενημέρωσης μετράνε την κατάσταση της κοινωνίας μας με στατιστικές ανεργίας. Οι πολιτικοί αντιπαρατίθενται με θεατρικό τρόπο για το ποιος μπορεί να δημιουργήσει τις πιο πολλές δουλειές. Άνθρωποι παντού παλεύουν για τις λιγοστές θέσεις εργασίας σε εργοστάσια και εταιρείες.
Θα ήθελα να επισημάνω τη μεγάλη ειρωνεία της κατάστασης αυτής – οι περισσότεροι άνθρωποι μισούν τη δουλειά τους. Πόσους ανθρώπους γνωρίζετε που αγαπάνε τη δουλειά τους; Η αλήθεια είναι, πως οι περισσότεροι από εμάς με συνηθισμένες δουλειές, ίσα που τις αντέχουμε. Αν δεν τις χρειαζόμασταν θα προτιμούσαμε να μην τις κάνουμε.
Το εργασιακό ήθος και κυρίως η «σκληρή δουλειά» είναι κάτι για το οποίο είναι περήφανη η κοινωνία μας. Αλλά, αν θα θέλαμε να είμαστε ειλικρινείς, θα έπρεπε να ομολογήσουμε πως αποκαλούμε τους εαυτούς μας «σκληρά εργαζόμενους» κυρίως για να δικαιολογήσουμε τις καθημερινές κακομεταχειρήσεις, στερήσεις και ταπεινώσεις στο χώρο εργασίας. Νομίζω επίσης πως μπορούμε να συμφωνήσουμε στο ότι οι περισσότερες δουλειές μας δεν βελτιώνουν τον κόσμο.Και όμως βρισκόμαστε στην οξύμωρη θέση να ικετεύουμε να μπούμε σε εργασιακούς ρόλους που μισούμε.
Καλό είναι να συνειδητοποιούμε ότι το «εργασιακά απασχολημένος» θα μπορούσε υπό συνθήκες να έχει την έννοια του «χρησιμοποιημένος». Ακριβώς δηλαδή όπως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα σφυρί και καρφιά, ο εργοδότης σάς απασχολεί ή σας χρησιμοποιεί. Ο όρος «χρησιμοποιημένος», πολύ εύστοχα περιγράφει τη σχέση με τους εργοδότες μας. Όπως οι πόρνες, έτσι και εμείς παραιτούμαστε από τον εαυτό μας και δινόμαστε σε ψεύτικες σχέσεις για μια ανούσια οικονομική απολαβή. Σε μια υγιή σχέση η αφοσίωσή μας ανταποδίδεται σε είδος. Αλλά σε μια σχέση χρήσης και κατάχρησης, το καλύτερο που μπορούμε να προσδοκούμε είναι ένας χρηματικός διακανονισμός.
Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, λοιπόν, ότι οι πολιτικοί και άλλοι ισχυροί άνθρωποι  επαινούν τον ενθουσιασμό μας για την εργασιακή απασχόληση και υπερασπίζονται αυτόν το σκοπό. Για την ελίτ, η ανεργία είναι μία κρίση, διότι αυτό σημαίνει ότι ο πληθυσμός δεν «χρησιμοποιείται» επαρκώς. Ένας «αχρησιμοποίητος» πληθυσμός είναι ασύμφορος και, ενδεχομένως, απείθαρχος. Έτσι, όταν οι πλούσιοι έρθουν να μας σώσουν, το κάνουν με την προσφορά θέσεων εργασίας, όπως λέει το σλόγκαν του Bill και Melinda Gates Foundation: «Πιστεύουμε ότι όλοι οι άνθρωποι αξίζουν την ευκαιρία να ζήσουν υγιείς και παραγωγικές ζωές.» (δική μου έμφαση)
Η εργασιακή απασχόληση έχει γίνει σχεδόν αδιαχώριστη από άλλες αξίες, όπως την ευθύνη και την ανθρώπινη ευημερία. Στην κουλτούρα μας, η προώθηση της εργασιακής απασχόλησης έχει γίνει συνώνυμη με την υποστήριξη των οικογενειών, των κοινοτήτων και των χωρών. Σε μια εποχή που είμαστε τόσο απόλυτα εξαρτημένοι από την εργασιακή απασχόληση και την οικονομία για την επιβίωσή μας, το να είσαι ενάντια στην δουλειά είναι σαν να είσαι ενάντια στη ζωή. Ποιος λοιπόν, εκτός από τον πιο τεμπέλη και ουτοπικό χίπυ, θα ήταν ενάντια στην εργασία;
Αλλά ας μην ξεχνάμε πως οι άνθρωποι δεν ήταν πάντα τόσο εξαρτημένοι για την επιβίωση από «θέσεις εργασίας» όπως τις αντιλαμβανόμαστε σήμερα ή από την οικονομία. Στην πραγματικότητα ήμασταν κυνηγοί και συλλέκτες για το μεγαλύτερο διάστημα της ύπαρξής μας. Τα χρήματα, η οικονομία, ακόμη και η καλλιέργεια της γης είναι σχετικά πρόσφατες επινοήσεις. Τα βγάλαμε από το μυαλό μας. Και, μέχρι πολύ πρόσφατα στην ιστορία, οι θέσεις εργασίας ήταν απλώς μέρος μιας μικτής στρατηγικής για επιβίωση που χρησιμοποιούσαν οι μεγάλες οικογένειες για να αντεπεξέλθουν στις καθημερινές ανάγκες τους. Το κυνήγι, η συλλογή, η κηπουρική, η χειροτεχνία, οι δωρεές, η συνεργασία, το εμπόριο και η αυτοαπασχόληση, είναι όλα απολύτως βιώσιμοι τρόποι για να καλύψουμε τις ανάγκες επιβίωσής μας. Οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας αναγνώριζαν ότι τα χρήματα δεν ήταν πάντα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ικανοποιηθεί μια ανάγκη τους. Ζώντας αποκλειστικά από έναν μισθό ήταν ένα μοντέλο ζωής για τους πλούσιους της πόλης.
Σε ορισμένες ιστορικές περιόδους, ήταν δυνατόν για κάποιους ανθρώπους να χρησιμοποιούν το νόμισμα για να διατηρούν μια ευημερία δυσανάλογη σε σχέση με την πραγματική αξία της εργασίας τους. Μπορεί να πλησιάζει το τέλος της εν λόγω περιόδου. Δυστυχώς, οι εναλλακτικές λύσεις στην εργασιακή απασχόληση σπανίζουν.

Δεν είναι κάτι που διδάσκεται στο μάθημα της ιστορίας, αλλά η εξάρτησή μας από τις θέσεις εργασίας προέρχεται τελικά από την καταστροφή και την μονοπώληση του περιβάλλοντός μας. Οι άνθρωποι κάποτε στηρίχθηκαν αποκλειστικά στους ελεύθερους φυσικούς πόρους. Η τάση προς μια γενικευμένη εργασιακή απασχόληση ακολούθησε την καταστροφή των πόρων αυτών. Όταν τα πράγματα που χρειαζόμαστε δεν διατίθενται ελεύθερα στη φύση, είμαστε αναγκασμένοι να εργαζόμαστε σε όλο και πιο περίπλοκες και αμφίβολες μεθόδους εξόρυξης φυσικών πόρων. Η ιστορία της σχέσης του πολιτισμού μας με τους Ινδιάνους της Αμερικής και άλλων αυτόχθονων πολιτισμών, παρουσιάζει το συνηθισμένο αυτό μοτίβο.
«Οι νέοι μου άνδρες δεν πρέπει ποτέ να εργαστούν. Οι άνδρες που εργάζονται δεν μπορούν να ονειρεύονται – και η σοφία έρχεται σε μας μέσω των ονείρων. Μου ζητάτε να οργώσω το έδαφος. Να πάρω ένα μαχαίρι και να σκίσω το στήθος της μητέρας μου; Όταν πεθάνω, εκείνη δεν θα με πάρει στο στήθος της για να ξεκουραστώ. Μου ζητάτε να σκάψω για πέτρα. Να σκάψω κάτω από το δέρμα της για τα οστά της; Όταν θα πεθάνω, δεν θα μπορώ να μπω στο σώμα της για να ξαναγεννηθώ. Θα μου ζητήσετε να κόψω τα χόρτα, να φτιάξω σανό και να το πουλήσω και να είμαι πλούσιος όπως οι λευκοί άνδρες. Αλλά πώς να  τολμήσω να κόψω τα μαλλιά της μητέρας μου; » - Smohala, Wanapum πνευματικός ηγέτης, 1851
Ξανά και ξανά, η αντίσταση των ιθαγενών στην εργασία, όπως την ξέρουμε, σταμάτησε μόνο όταν η πρόσβαση στους παραδοσιακούς τους πόρους για επιβίωση διακόπηκε.
«Ο λαός μου δεν καλλιεργούσε και δεν είχε καμία χρήση για τις καλλιέργειες μέχρι που ο σολομός άρχισε να εξαφανίζεται από τα ρέματα και τα ποτάμια. Οι ρυπαντικές δραστηριότητες των λευκών και τα εμπορικά έργα αλιείας ήταν η αιτία για αυτό. Κάθε χρόνο, οι Κόλβιλ έβρισκαν όλο και λιγότερο σολομό που δεν ήταν αρκετός για να ζήσουν, και έτσι άρχισαν να καλλιεργούν για να επιζήσουν. Τελικά, φράγματα κατασκευάστηκαν στην Κολομβία και ο σολομός σταμάτησε εντελώς να έρχεται πάνω από το Grand Coulee. Ο σολομός είχε φύγει και τα υψηλής απόδοσης τουφέκια κάνουν περίπου το ίδιο για τα θηράματά μας. Μέχρι να δούμε την ανάγκη να καλλιεργήσουμε, οι νεότερες γενιές συνειδητοποίησαν πως οι πρόγονοί τους είχαν αφήσει τους λευκούς να έχουν την πλουσιότερη και πιο εύφορη γη. Και ήταν πολύ αργά για να την πάρουν πίσω.»— Mourning Dove, Colville author, 1888-1936
Οι ιθαγενείς δεν ήταν οι μόνοι άνθρωποι που αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν την καταστροφή των πόρων και την μονοπώληση. Εταιρείες και κυβερνήσεις περιθωριοποιούν ενεργά την πρόσβασή μας σε καθαρό νερό, υγιεινή διατροφή, ασφαλές καταφύγιο, καθώς και κοινωνική υποστήριξη. Όλα αυτά τα πράγματα, ενώ παρέχονταν ελεύθερα από το περιβάλλον μας, είναι πλέον ολοένα και πιο ακριβά.
Δεν είναι μόνο το φυσικό μας περιβάλλον που καταστρέφεται. Το κοινωνικό και ψυχολογικό μας περιβάλλον δέχεται επίσης επίθεση. Οικονομικές πιέσεις, διαφημίσεις και προπαγάνδα έχουν υπονομεύσει την αυτάρκεια των οικογενειών και των κοινοτήτων. Ίσως η τελική νίκη του καταναλωτισμού είναι ότι πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει την ικανότητά τους να βρίσκουν νόημα έξω από τη δουλειά. Πολλοί άνθρωποι θα σας πουν ότι απλά δεν ξέρουν πώς να περνούν το χρόνο τους χωρίς δουλειά. Μπορούν πραγματικά να μη βλέπουν μεγαλύτερη αξία στη ζωή τους; Χωρίς σεβασμό για τον εαυτό μας και την υποστήριξη των άλλων δεν υπάρχει περίπτωση να βγούμε από αυτό το καταχρηστικό σύστημα.
Η επιρροή της ισχυρής μειονότητας του κόσμου δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Αλλά εκείνοι από μας σε προνομιακές χώρες πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτή η οικονομική «κρίση» οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον κόσμο και ίσως στην ίδια τη μητέρα φύση, η οποία επιτέλους μας αναγκάζει να αποκαλύψουμε τα χαρτιά μας. Το γεγονός ότι η οικονομική μας ευημερία μπορεί να παραπέσει τόσο γρήγορα είναι η απόδειξη ότι ο πλούτος μας δεν βασίζεται στην πραγματική αξία της εργασίας μας, αλλά στην επιτυχία μας σε ένα παραπλανητικό παιχνίδι εκμετάλλευσης.
Ο τρόπος ζωής μας έχει επίσης εξαρτηθεί από τους περιορισμένους ορυκτούς ενεργειακούς πόρους, χωρίς να αναφέρουμε τα απειλούμενα εδάφη, νερά και δάση. Και ο κόσμος συνωστίζεται όλο και περισσότερο. Ίσως είναι καιρός να καταλάβουμε το πώς είναι πραγματικά να ζούμε μέσα στα όρια αυτών που διαθέτουμε.
Αλλά ας είμαστε σαφείς. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερες θέσεις εργασίας. Χρειαζόμαστε πρόσβαση στα βασικά της επιβίωσης. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα. Χρειαζόμαστε να θεραπεύσουμε το περιβάλλον μας. Δεν χρειαζόμαστε εργοδότες να μας κρατήσουν απασχολημένους. Χρειαζόμαστε χρόνο να μετατρέψουμε τις κοινότητές μας σε υγιή οικοσυστήματα για ανθρώπους και πάλι.
Όσο λιγότερο συμμετέχουμε σε αυτή την καταχρηστική οικονομία, τόσο το καλύτερο. 10% ανεργία είναι αξιοθρήνητη. Χρειαζόμαστε 90% ανεργία! Αν πραγματικά δυσανασχετούμε με αυτό το σύστημα, ας κερδίσουμε λιγότερα χρήματα, ας αγοράσουμε λιγότερα και ας μας ανήκουν λιγότερα. Ας επενδύσουμε το χρόνο, την ενέργεια και τους πόρους μας σε πράγματα που δεν μπορούν να φορολογηθούν ή να παρασιτιθούν από τις εταιρίες. Ας ασχοληθούμε όχι με χρήματα, αλλά με ενέργεια, θρεπτικές ουσίες, υλικά, τοπικά νομίσματα και σχέσεις. Ας μην επεκταθούμε, ας σταθεροποιηθούμε. Ας απολαύσουμε την τέχνη, τον πολιτισμό και την αναψυχή. Ίσως μπορούμε να ανατρέψουμε την πυραμίδα συρρικνώνοντας τον πάτο της.
Η δουλειά μας είναι η ακόλουθη: Χρειάζεται να αποταμιεύουμε το νερό όποτε βρέχει και να το κάνουμε διαθέσιμο. Χρειάζεται να κάνουμε τα βρώσιμα φυτά να μεγαλώνουν έτσι, ώστε να είναι τόσα πολλά που δεν θα μπορούμε ούτε να τα χαρίσουμε. Χρειάζεται να θυμηθούμε πως να χτίζουμε σπίτια με φυσικούς τρόπους και κυρίως χωρίς να χρεωνόμαστε με δάνεια για αυτά. Χρειάζεται να ξεκινήσουμε να δημιουργούμε ευκαιρίες εκεί που ζούμε, ώστε να χρειαζόμαστε λιγότερες μετακινήσεις. Χρειάζεται να πάρουμε τον έλεγχο της γης και των πόρων από τις ισχυρές μειονότητες. Χρειαζόμαστε ενοποιητικές και βιώσιμες μεθόδους για τη διαχείριση της γης. Χρειάζεται να δημιουργούμε κτηνοτροφικές φάρμες με έναν τρόπο που θα κάνει τα θηράματα αφθονότερα. Χρειάζεται να καλλιεργούμε με τέτοιο τρόπο που θα κάνει τα δάση να αυξάνονται. Χρειάζεται να χρησιμοποιούμε την ενέργεια με τρόπο που θα δημιουργεί ειρήνη και σταθερότητα. Χρειάζεται να ενισχύσουμε τους κοινωνικούς μας δεσμούς.
Αν εξακολουθείτε να έχετε μια δουλειά, να βάλετε τα πάντα σε τάξη και να την παρατήσετε! Κάντε το όσο πιο σύντομα μπορείτε, γιατί ποτέ στην ιστορία δεν είχαμε μια πιο σημαντική δουλειά να κάνουμε

Ένας άλλος κόσμος είναι υπαρκτός. Λίστα κοινωνικών αντιστάσεων.


Αλληλεγγύη και αντίσταση.

Ακολουθεί μια αντιπροσωπευτική καταγραφή των κυριότερων ελληνικών

πρωτοβουλιών από τα κάτω που αποτελούν ένα άλλο κόσμο, πέρα από τη
κρίση, εδώ και τώρα (και διαθέτουν ιστοσελίδα):

Τοπικά ανταλλακτικά συστήματα, τράπεζες χρόνου και δίκτυα παραγωγών- καταναλωτών

  1. Πανελλαδικό Δίκτυο Ανταλλαγής Αγαθών και Υπηρεσιών Χωρίς Χρήματα του Πελίτι,www.peliti.gr/pages/panelladiko_diktio.htm
  2. Δίκτυο Φασούλι (Αττική), www.fasouli.wordpress.com
  3. Τράπεζα χρόνου πλατείας Συντάγματος, www.time-exchange.gr
  4. Τράπεζας Χρόνου & Αλληλεγγύης Μοσχάτου, www.mesopotamia.gr/trapeza_xronou.htm
  5. Σύστημα Μονάδων Κοινωνικών Ανταλλαγών Λυκόβρυσης-Πεύκης, pelykoia.wordpress.com
  6. LETS NET (Ηράκλειο), www.lets.net.gr
  7. Δίκτυο Ανταλλαγών Χανίων, www.diktyoantallagonxanion.gr
  8. Ομάδα Τσουκνίδα (Ρέθυμνο), http://tsouknidarethymno.gr
  9. Καερέτι – Εναλλακτική οικονομία Ιεράπετρας, www.kaereti.gr
  10. Συριανό Δίκτυο ανταλλαγής υπηρεσιών και προϊόντων, sanosyros.wordpress.com
  11. Τράπεζα Ελεύθερου Χρόνου – Δίκτυο Ανταλλαγής Υπηρεσιών δήμου Λαμιέων,
  12. www.lamia-city.gr/netexchange.php
  13. Ανταλλακτικό Δίκτυο Βέροιας, antalaktikoveria.blogspot.com
  14. Δίκτυο Ανταλλαγών του Ν. Πιερίας,
  15. noe.motherearth.gr/index.php?location=el&screen=welcome
  16. Οβολός (Πάτρα), www.ovolos.gr
  17. Μπουτσούνι ανταλλακτικό δίκτυο Κέρκυρας, boutsouni.blogspot.com
  18. Εναλλακτική Μονάδα Ροδόπης (ΕΜΡΟ), www.emro.gr
  19. Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης της Μαγνησίας (ΤΕΜ), www.tem-magnisia.gr
  20. ΤΕΜ- Φθιώτιδας, www.tem-fthiotidas.gr
  21. Δίκτυο Ανταλλαγής Εργασίας και Προϊόντων (ΔΑΕΠ) Κέρκυρας,
  22. http://diktyodaep.wordpress.com
  23. Σανό Σύρος, http://sanosyros.wordpress.com
  24. Λόγω τιμής, www.logo-timis.gr
  25. Ηλιόχωρος, www.iliohoros.gr/pazari/antallagi/prosfero1/igeia.shtml
  26. “Ανταλλακτική Οικονομία”, www.antallaktiki.gr
  27. Χρονοτράπεζα του ελληνικού δικτύου γυναικών
  28. Ευρώπης,http://www.enow.gr/196/1633.aspx
  29. Xariseto.gr “χωρίς ευρώ”, http://www.xariseto.gr/viewforum.php?f=304
  30. Συνεταιριστική Παράκαμψη Μεσαζόντων, ΣΠΑΜΕ, http://synparmes.gr,
  31. http://spame.tumblr.com
  32. Δίκτυο Αγροτών – Καταναλωτών Αγροναύτες, http://agronaftes.blogspot.com
  33. Δώσε Πάρε, http://dwsepare.ning.com
  34. Ομοτράπεζοι, http://omotrapezoi.blogspot.com
  35. Κίνημα αλληλέγγυας συναλλαγής παραγωγού καταναλωτή, «ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ»
  36. (Χανιά), www.inipirouni.gr

Χαριστικά παζάρια
  1. Σκόρος, www.skoros.espiv.net
  2. Μην το πετάς, χάρισε το, www.xariseto.gr
  3. Χαρίζω, www.xarizo.blogspot.com
  4. δίκτυο Freecycle, freecycle.wikispaces.com/freecycle_gr
  5. Ηλιόχωρος, www.iliohoros.gr/pazari/

Αλληλέγγυο εμπόριο
  1. Ο Σπόρος, www.sporos.org
  2. Ομάδα Εναλλακτικού και Αλληλέγγυου Εμπορίου “Nosotros”,enallaktiko-emporio.blogspot.com
  3. Εμείς και ο Κόσμος, www.nuestromundo.gr
  4. Terra Verde Χανιά, http://terraverdexania.blogspot.com,
  5. La Candona, www.lacandona.gr

Εργασιακές κολεκτίβες
  1. Το παγκάκι, www.pagkaki.org
  2. Κολεκτίβα Ζερμινάλ, www.kolektivagerminal.blogspot.com
  3. Belleville sin patron, www.belleville-sin-patron.blogspot.com
  4. Collective courier, www.collectivecourier.gr
  5. Συν-άπειρο, www.synapeiro.gr
  6. Συνεταιρισμός Αλληλέγγυας Οικονομίας “Συν-Αλλοις”, http://synallois.org
  7. Κολεκτίβα Κυψέλη, http://colectivakipseli.wordpress.com

Συνεταιριστικοί- αυτοογρανωμένοι πολυχώροι
  1. Το κουκούτσι, http://koukoutsi.enallaktika.gr
  2. Συνεταιριστικό καφενείο Ακαδημίας Πλάτωνα, www.european-village.org
  3. Nosotros, www.nosotros.gr
  4. Μικρόπολις, http://micropolis-socialspace.blogspot.com

Οικοκοινότητες
  1. Τοπικοποίηση, http://topikopoiisi.blogspot.com
  2. Το δέντρο, http://todendro.blogspot.com
  3. Οικοκοινότητα Κύτταρο Νέας Γης, http://kyttaronewearth.webs.com
  4. Κοινότητα Ουτοπία, http://koinotita-utopia.blogspot.com
  5. Κίνησης για τη Δημιουργία Οικοκοινότητας, www.oikokoinotita.gr
  6. Telaithrion free and real, http://telaithrion.freeandreal.org
  7. Άλλος τρόπος, http://allostropos.blogspot.com
  8. Οικολογικά χωριά, http://oikokoinotita.blogspot.com
  9. Δρόμοι σύνθεσης, http://dromoisynthesis.wordpress.com

Φυσικές καλλιέργειες, σπορεία, αστικοί αγροί
  1. Βοτανικός Κήπος Πετρούπολης,, www.votanikoskipos.blogspot.com
  2. Αγρός, http://eleftherosagros.blogspot.com
  3. Πάρκο Ναυαρίνου, www.parkingparko.blogspot.com
  4. Αυτοδιαχειριζόμενος Αγρός Ελληνικού, http://agroselliniko.blogspot.com
  5. Αστικός αγρός Χαλανδρίου, www.astikosagrosx.blogspot.com
  6. Ομάδα Αστικών & Περιαστικών Καλλιεργειών (ΠΕΡ.ΚΑ.), http://perka.oneirografos.net
  7. Δίκτυο Οικοκοινότητα, http://oikodiktyo.espivblogs.net
  8. Σκαλιστήρι, http://skalistiri.wordpress.com
  9. Κέντρο Φυσικής Καλλιέργειας,, www.naturalfarming.eu
  10. Περμακουλτούρα, www.permaculture.gr/gr/
  11. Καγκουρό, www.kangouro.gr
  12. Permaculture in Greece, http://permaculture-greece.org

Τράπεζες και ανταλλακτήρια σπόρων
  1. Το Πελίτι, www.peliti.gr
  2. Σπόρι Λίμνου, www.sporilimnou.blogspot.com
  3. Αιγίλοπας, www.aegilops.gr
  4. Αρχιπέλαγος (τράπεζα σπόρων),www.archipelago.gr
  5. Ηλέσιον, www.helession.gr

Φυσική δόμηση
  1. Φυσική δόμηση cob, www.cob.gr
  2. Σαλίγκαρος, www.saligaroi.blogspot.com
  3. Free and Real, www.freeandreal.org
  4. Ομάδα πηλΟίκο, www.piliko.gr

Αυτοδιαχείριση
  1. Νέα Γουινέα, neaguinea.org
  2. Φτιάχνω μόνος μου, www.ftiaxno.gr
  3. Μηχανή, http://mhxanh.org/reyma

Συλλογική διαχείριση κοινωνικών αγαθών
  1. Κίνηση 136 (νερό), www.136.gr
  2. Ο Ημιόροφος (υγεία), http://imiorofos.org
  3. Συνέλευση για την υγεία, http://syneleyshgiathnygeia.blogspot.com
  4. Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, http://mki-ellinikou.blogspot.com
  5. Εθελοντικό Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ρεθύμνου, http://www.ethiatreio.com
  6. Δίκτυο κοινωνικής υπεράσπισης του σιδηροδρόμου, http://traino-sos.blogspot.com
  7. Ανοιχτή συνέλευση κατοίκων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, http://sineleusimetafores.wordpress.com
  8. Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων,http://prosynat.blogspot.com
  9. Πρωτοβουλία για την Κοινωνική Διαχείριση των Απορριμμάτων,http://diapor.blogspot.com

Συλλογικότητες
  1. Ηλιόσποροι, www.iliosporoi.net
  2. State of nature, www.state-of-nature.gr
  3. Λοκροί στο δάσος, http://lokroi-dasos.blogspot.com
  4. Από Κοινού – Κίνηση Αποανάπτυξης Τρικαλινών Πολιτών, http://apokoinou.com
  5. ΛόκαλAthens, http://localathens.blogspot.com

Συλλογικές κουζίνες
  1. Xanadu, http://xanadu.espivblogs.net
  2. Συλλογική Κουζίνα Στεκιού Μεταναστών ELCHEf,www.elchef.gr
  3. Συλλογική Κουζίνα Αυτόνομου Στεκιού,http://autonomosteki.espivblogs.net
  4. Συλλογική Κουζίνα κατάληψης Σκαραμαγκά, http://pat61.squat.gr

Ελεύθερη παιδεία
  1. Σχολείο για τη μάθηση της ελευθερίας, http://sxoleio12.wordpress.com
  2. Αυτοοργάνωση στην εκπαίδευση, http://ekpaideysi.espivblogs.net
  3. Στο νησί της αλφαβήτου, http://alphabet-island.blogspot.com
  4. Σεντέφι, http://sentefi.wordpress.com
  5. Ελευθεριακά σχολεία, http://democraticschoolsgr.blogspot.com
  6. Ελευθεριακό παιδικό στέκι El Paso, http://el-paso-thessaloniki.blogspot.com
  7. Παιδικό στέκι «φτου ξελεφτερία», http://pikpa.squat.gr

Ελεύθερο λογισμικό και ανοιχτός κώδικας
  1. Hackerspace.gr , http://hackerspace.gr
  2. Underground Free University, www.ufu.gr

Αυτοδιαχειριζόμενη τέχνη, πολιτιστικός ακτιβισμός
  1. Κενό δίκτυο, http://voidnetwork.blogspot.com
  2. Ορίζοντας γεγονότων, http://orizontasgegonotwn.blogspot.com
  3. Another world is here- the Caravan project, www.anotherworldishere.com
  4. Ecoart, www.ecoart.gr
  5. Cheap art, www.cheapart.gr
  6. Τράπεζα τέχνης, http://trapezatehnis.blogspot.com
  7. Πλατφόρμες, http://www.platformes.blogspot.com
  8. Κίνηση Μαβίλη, http://kinisimavili.blogspot.com
  9. Κοοπερατίβα “Μετέχνιο”, http://metexnio.blogspot.com
  10. Συντεχνίαπλην, http://www.disobey.net/syntexniaplhn/
  11. Mapet-stencilshttp://mapetstencils.wordpress.com
  12. Political Zoo, http://politicalzoostencils.blogspot.com
  13. Εναλλακτικό πολιτιστικό εργαστήρι, http://enalaktikoergastiri.wordpress.com
  14. Ταξίδι χωρίς χάρτη, http://taxidixwrisxarti.blogspot.com
  15. Χίμαιρες, http://chimeres.info

Οικογιορτές
  1. Πανελλαδική Οικογιορτή, http://oikogiorti.gr
  2. Οικογιορτή Βόλος, http://oikogiortivolos.blogspot.com
  3. Οικογιορτή Θεσσαλονίκης, http://oikogiorti2011.gr
  4. Οικογιορτή Ηρακλείου Κρήτης, εν οίκω, http://en-oiko.blogspot.com
  5. Οικογιορτή Μαραθώνα, http://marathonecofestival.wordpress.com
  6. Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας, http://www.oikologikigiorti.gr

Πρωτοβουλία δικτύωσης
Ένας άλλος κόσμος, www.enasalloskosmos-community.net
Άμεση δημοκρατία
  1. Τριήμερο άμεση δημοκρατία Θεσσαλονίκη, http://amesidimokratiafest.org
  2. Τριήμερο άμεσης δημοκρατίας Αθήνα, http://ad161718.is-by.us/
  3. Real democracy, http://real-democracy.gr
  4. Real democracy – multimedia team, http://realdemocracygr.wordpress.com
  5. Άλλη δημοκρατία, http://anotherdemocracy.gr
  6. Περιεκτική δημοκρατία, www.inclusivedemocracy.org
  7. Κίνηση για τον ελευθεριακό δημοτισμό, http://dimotismos.gr
  8. Ευτοπία, http://www.eutopia.gr

Λαϊκές συνελεύσεις
  1. Λαϊκές συνελεύσεις γειτονιών και περιοχών της Αττικής Πετράλωνα, Κουκάκι, Θησείο,http://laikisineleusipetralona.espivblogs.net
  2. Καλλιθέα, http://syneleysikallitheas.blogspot.com
  3. Παλλήνη, http://aganaktismenoipallinis.blogspot.com
  4. Ζωγράφου, http://aganaktismenoizografou.wordpress.com
  5. Χαλάνδρι, http://laikisyneleysihalandri.wordpress.com
  6. Πειραιάς, http://aganaktismenoipirea.blogspot.com
  7. Βύρωνας, http://laikisinelefsivirona.blogspot.com
  8. Γαλάτσι, http://lsgalatsiou.wordpress.com
  9. Αμπελόκηποι, http://ampelokipoi.espiv.net
  10. Μαρούσι, http://ansinamar.blogspot.com
  11. Πατήσια, http://patissiasynelefsi.blogspot.com
  12. Καισαριανή, http://laikisyneleysikaisarianis.blogspot.com
  13. Ν. Ηράκλειο, http://neohrakleio.blogspot.com
  14. Ν. Ιωνία, http://sinelefsinionia.wordpress.com
  15. Ν. Σμύρνη, http://plateians.blogspot.com
  16. Νέου Κόσμου, http://nkosmos-sineleusi.blogspot.com
  17. Αγ. Παρασκευή, http://syneleysiplateiasagias.blogspot.com
  18. Ηλιούπολη, http://askilioupolis.espivblogs.net
  19. Αγ. Δημήτριος, http://katadimadim.blogspot.com
  20. Αιγάλεω, http://lasynaigaleo.blogspot.com
  21. Χολαργός Παπάγου, http://anoixtisyneleysixolargoupapagou.blogspot.com
  22. Γκύζη, http://gyzi.espivblogs.net
  23. Νίκαια, http://syneleyshnikaia.wordpress.com
  24. Κερατσίνι, http://suneleushkeratsiniou.blogspot.com
  25. Περιστέρι, http://sineleusiperisteri.blogspot.com
  26. Γλυκά νερά, http://sineleusiglikonneron.blogspot.com
  27. Χαϊδάρι, http://syneleysihaidari.wordpress.com
  28. Ανοιχτής Λαϊκής Συνέλευσης Κορυδαλλού, http://alsk.org

Λαϊκές συνελεύσεις άλλων πόλεων
  1. Θεσσαλονίκη, http://aganaktismenoi-thess.blogspot.com
  2. Έβρος, http://aganaktismenoi-polites-evrou.blogspot.com
  3. Ηράκλειο, http://aganaktismenoihrakleio.blogspot.com
  4. Δράμα, http://aganaktismenoi-drama.gr
  5. Βόλος, http://aganaktismenoi-volos.blogspot.com
  6. Καβάλα, http://realdemocracykavala.squat.gr
  7. Καστοριά, http://aganaktismenoi-kastoria.blogspot.com
  8. Πύργος, http://aganaktismenoi-pyrgou.blogferry.com
  9. Κέρκυρα, http://amesi-dimokratia-corfu.blogspot.com
  10. Σύρος, http://laikisyneleusisyrou.blogspot.com
  11. Χανιά, http://aganaktismenoixania.blogspot.com
  12. Κόρινθος, http://perivolakia.gr
  13. Άρτα, http://aganaktismenoisthnarta.blogspot.com
  14. Καλαμάτα, http://aganaktismenoikaistinkalamata.blogspot.com
  15. Γιαννιτσά, http://realdemocracygiannitsa.blogspot.com
  16. Τήνος, http://aganaktismenoi-tiniakoi.blogspot.com
  17. Πάτρα, http://patras-democracy.blogspot.com
  18. Λαμία, http://patras-democracy.blogspot.com
  19. Πρέβεζα, http://politesprevezas.eu
  20. Τρίκαλα, http://aganaktismenoi-trikala.blogspot.com
  21. Κεφαλονιά, http://www.stopcrisis.gr
  22. Σαντορίνη, https://www.facebook.com/pages/Αγανακτισμενοι-ΣΤΗ-Σαντορινη/151547581582902
  23. Λάρισα, http://aganaktismenoilarisas.blogspot.com
  24. Αίγινα, http://aganaktismenoi-aiginas.blogspot.com
  25. Ικαρία, http://aganaktismenoi-ikarias.blogspot.com
  26. Σητεία, http://aganaktismenoisitias.blogspot.com
  27. Πτολεμάϊδα, http://aganaktismenoipolitesptolemaidas.blogspot.com
  28. Μυτιλήνη, http://aganaktismenoi-mytilene.blogspot.com
  29. Ξυλόκαστρο, http://denpaeiallo-xylok.blogspot.com
  30. Βέροια, http://www.agapoveria.gr
  31. Μέγαρα, http://laikisinelefsimnp.blogspot.com
  32. Σπάρτη, http://aganaktismenoi-spartis.blogspot.com
  33. Χίος, http://www.aganaktismenoi-chios.gr
  34. Κιάτο, http://www.plateiakiatou.gr/site
  35. Μολάοι, http://plateiamolaon.wordpress.com
  36. Ύδρα, http://hydra-aganaktismenoi.blogspot.com